Hejsan igen! :D
Jag satt och scrollade igenom instagram och såg att det idag var 23 April. 6 månader sedan jag gick med i Jupiter Heroes.
 
Det började med att jag någongång runt den den 10 oktober skrev en ansökan till den ganska nyskapade klubben Jupiter Heroes. Jag fick ett brev från Vera Cloudnight runt den 21 Oktober om att jag kunde gå med.
Så, den 23 Oktober så fick jag en inbjudan (vilket jag tyvärr inte har bild på).
 
Men de 5 första dagarna loggade jag inte ens in på sso för att jag inte visste vad de andra i klubben skulle tycka om mig.
När jag väl tog mig i kragen och loggade in så fick jag ett trevligt mottagande men jag kände mig ändå ganska utanför.
Det var då ca 14 medlemmar i klubben och jag fick känslan av att alla andra kände varandra så himla bra och att jag var det svarta fåret i den vita flocken som inte riktigt var lika tight som de andra.
 
Jag känner Renee Eveningknight i verkliga livet och det var hon som tyckte jag skulle gå med i JH.
Hon pratade hela tiden om hur bra klubben var och vilken bra sammanhållning det var i klubben vilket jag hade svårt att förstå när jag själv gick med.
 
Jag var rädd för att de i klubben skulle skratta åt mig och frysa ut mig.
I början var jag väldigt blyg. Jag pratade knappt med någon och jag var alltid jätte nervös inför att gå på event.
 
Men den 11 November bestämde jag mig för att hålla i mitt allra första event.
Då valde jag att hålla ett frågesportsevent, simpelt, enkelt men ändå ganska roligt!
På eventet kom det då tre personer.
Moa Darkstorm, Vera Cloudnight och Tilde Snowstorm, eller Mos, Rea och Tält som de kallas/kallades.
När jag haft mitt allra första event var det som att klumpen i min magen släppte.
Jag kände efter det att jag verkligen var en del i klubben.
 
Bild från efter ett klubbmöte då en lek lektes!
 
Bild från en dressyrlektion som Renen höll i!
 
Trots att jag var väldigt rädd den första tiden i klubben så är jag väldigt glad över att jag vågade ansöka!
Några av mina allra närmsta internet vänner har jag träffat genom Jupiter Heroes och jag är väldigt tacksam över att jag fick chansen att gå med i klubben.
 
Tack för dessa 6 månader hjältar <3
Klubben, StarStableOnline,

Liknande inlägg

1 kommentarer

RENEN

23 Apr 2017 13:03

WIIIE! DUKTIG #HEDDS ROLIIIT

Svar: TAAAAACKKK <333
Hedda Snowfire

Kommentera

Publiceras ej